قیمت ویزای آلمان برای افغانها

5/5
قیمت ویزای آلمان برای افغانها

در این مقاله قرار است با یکدیگر به بررسی قیمت ویزای آلمان برای افغانها و سایت پناهندگی آلمان برای افغانها بپردازیم. تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا با چگونگی تکمیل فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها آشنا شوید.

برای دریافت اطلاعات در رابطه با قیمت ویزای آلمان برای افغانها میتوانید با شماره تماس های وبسایت های ویزالند و ویزاگردی تماس بگیرید.

قیمت ویزای آلمان برای افغانها

همانطور که میدانید ویزا یک مجوز یا اجازه ورود به کشوری خارج از کشور مبدأ شما است. این اجازه به شما اجازه می‌ دهد تا به مدت معینی در کشور مورد نظر اقامت کنید یا وارد آن شوید. ویزا معمولاً به دوره‌ های زمانی مختلف صادر می‌ شود، مانند ویزا های توریستی برای مسافرت‌ های تفریحی یا ویزا های کاری برای کار های تجاری یا شغلی.

برای دریافت ویزا به کشوری خارجی، باید مراحل ویزا‌گیری را طی کنید، که ممکن است شامل تقدیم مدارک، پرداخت هزینه ویزا، و مصاحبه با کارکنان سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر باشد. هر کشور دارای قوانین و مقررات مخصوص خود در مورد ویزا ها است، بنابراین مهم است که قبل از سفر به کشور خارجی، اطلاعات مربوط به ویزا ها و شرایط مرتبط را به دقت بررسی کنید.


ویزای آلمان برای افغانها
30 تا 45 روز1200یورو
ویزای اتریش برای افغانها۹۰ روز1500یورو
ویزای استونی برای افغانها۴۵ روز1700یورو
ویزای ایران برای افغانها۳۰ تا ۹۰ روز1200یورو
ویزای اسلوونی برای افغانها۳۰ روز1100یورو
ویزای اسپانیا برای افغانها60 روز1600یورو
ویزای ایسلند برای افغانها۴۵ روز1300یورو
ویزای بلژیک برای افغانها۶۰ روز1800یورو
ویزای جمهوری چک برای افغانها۴۵ روز1200یورو
ویزای دانمارک برای افغانها۵۰ روز1700یورو
ویزای سوئد برای افغانها۱۱۰ روز1600یورو
ویزای سوئیس برای افغانها۶۰ روز1300یورو
ویزای فرانسه برای افغانها۶۰ روز1200یورو
ویزای فنلاند برای افغانها90 روز1100یورو
ویزای لتونی برای افغانها۴۰ روز1600یورو
ویزای لهستان برای افغانها۱۴ تا ۳۰ روز1450یورو
ویزای لوکزامبورگ برای افغانها۶۰ روز1320یورو
ویزای لیتوانی برای افغانها۲۱ تا ۶۰ روز1750یورو
ویزای لیختن اشتاین برای افغانها60 روز1590یورو
ویزای مالت برای افغانها۹۰ تا ۱۲۰ روز1370یورو
ویزای مجارستان برای افغانها30 تا 90 روز1390یورو
ویزای نروژ برای افغانها۶۰ روز1700یورو
ویزای هلند برای افغانها۱۰۰ روز2500یورو
ویزای پرتغال برای افغانها30 روز3000یورو
ویزای فوری یونان برای افغانها۴۵ روز5000یورو
ویزای یونان برای افغانها۲۵ روز1000یورو

ویزای آلمان برای افغانها بسته به مقصد و هدف سفر می‌ تواند متفاوت باشد. افغان‌ ها برای ورود به آلمان عموماً به یک ویزا یا مجوز ورود نیاز دارند. در زیر تعدادی از انواع ویزا های متداول برای افغان‌ ها آورده شده است:

  1. ویزای توریستی آلمان برای افغان ها: اگر قصد سفر به آلمان به عنوان گردشگر را دارید، می‌ توانید برای ویزای توریستی درخواست کنید. این نوع ویزا برای مدت زمان معینی صادر می‌ شود و شما می‌ توانید در طول این مدت در آلمان به دیدار جاذبه‌ ها و گردشگری بپردازید.
  2. ویزای کاری آلمان برای افغان ها: اگر قصد انجام کار یا تحصیل در آلمان دارید، باید ویزای کاری یا تحصیلی درخواست کنید. برای این منظور، شما باید پذیرش از یک دانشگاه یا شرکت آلمانی داشته باشید یا قرارداد کاری معتبری داشته باشید.
  3. ویزای پناهندگی آلمان برای افغان ها: افغانها ممکن است به عنوان پناهندگان به آلمان درخواست پناهندگی دهند. برای این منظور، شما باید به یک کشور سیاحتی و درخواست پناهندگی در آن کشور دهید و سپس به آلمان منتقل شوید.

لطفاً توجه داشته باشید که قوانین و مقررات ویزا ها ممکن است تغییر کنند و باید از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خودتان مشورت کنید و اطلاعات به‌روزی در مورد ویزا های مورد نیاز برای سفر به آلمان بدست آورید.

برای کسب اطلاعات در رابطه با آدرس سفارت آلمان در تهران برای افغانها کلیک کنید.

شرایط ویزای آلمان برای افغانها ممکن است به تغییرات در سیاست‌ های مهاجرت آلمان و وضعیت بین‌ المللی بستگی داشته باشد. اطلاعات زیر تا تاریخ مشخص‌ شده من در سپتامبر ۲۰۲۱ معتبر می‌ باشد، اما بهتر است برای اطلاعات به‌ روز تر به سفارتخانه آلمان در افغانستان یا وب‌ سایت رسمی وزارت امور خارجه آلمان مراجعه کنید.

۱. ویزای پناهندگی آلمان برای افغان ها:
اگر شما در ترس از تعقیب یا خطر جانی هستید، می‌ توانید برای درخواست ویزای پناهندگی به آلمان مراجعه کنید. این ویزا به شما اجازه ورود و اقامت در آلمان به عنوان پناهنده را می‌ دهد.

۲. ویزای کار آلمان برای افغان ها:
اگر شما می‌ خواهید به عنوان کارمند در آلمان کار کنید، باید یک ویزای کار درخواست کنید. برای این منظور، شما باید یک پیشنهاد کار از یک کارفرما در آلمان داشته باشید.

۳. ویزای تحصیلی آلمان برای افغان ها:
اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، می‌ توانید برای ویزای تحصیلی درخواست کنید. برای این منظور، باید قبولی از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر در آلمان داشته باشید.

۴. ویزای بازدید آلمان برای افغان ها:
اگر می‌ خواهید به عنوان گردشگر به آلمان سفر کنید، ممکن است بخواهید یک ویزای بازدید (توریستی) درخواست کنید. این ویزا به شما اجازه ورود به آلمان به مدت معینی می‌ دهد.

۵. ویزای خانواده آلمان برای افغان ها:
اگر شما یکی از اعضای خانواده یک فرد با وضعیت قانونی در آلمان هستید، ممکن است بتوانید ویزای خانواده درخواست کنید.

شما باید تمام مدارک و اسناد مورد نیاز را جمع‌ آوری کنید و درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری آلمان در افغانستان تسلیم کنید. همچنین، درخواست‌ های ویزای آلمان ممکن است هزینه‌ های متفاوتی داشته باشند.

مهمترین نکته این است که قبل از شروع به اقدامات مهاجرتی، بهتر است با مراجع مربوطه تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روز و شرایط جاری را بدانید و مشاوره‌ ای دریافت کنید.

خبر تازه سفارت المان برای افغانها
خبر تازه سفارت المان برای افغانها

خبر تازه سفارت المان برای افغانها

آلمان برنامه‌‌ ی عمومی برای پذیرش اتباع افغانستان ندارد و فقط امکان پذیرش برای چند مورد خاص وجود دارد. امکان پذیرش اساساً برای آندسته از اتباع افغانستانی وجود دارد که به عنوان پرسنل محلی در یک سازمان آلمانی یا بین‌ المللی فعالیت داشته‌ و یا به طور ویژه در معرض خطر باشند.

در این قسمت لیست قیمت ویزای آلمان برای افغانها را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

افغانستان۱ ماه۸۰ یورو۳۰ روز / توریستی

مدارک مورد نیاز دریافت این نوع ویزای آلمان برای افغانها:

  1. فرم مشخصات فردی از جمله محل کار و شغل و محل سکونت شماره های تماس
  2. گذرنامه با امضا با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ برگشت مسافر (گذرنامه های قبلی)
  3. گواهی سلامت پزشکی ویا آزمایش ایدز
  4. یک تا شش قطعه عکس رنگی زمینه سفید جدید
  5. مصاحبه در سفارت

دریافت ویزای آلمان برای افغانها

دریافت ویزا به چند مرحله اصلی بستگی دارد. در ادامه به توضیح مختصری از مراحل دریافت ویزای آلمان برای افغانها می‌ پردازیم:

  1. انتخاب نوع ویزای آلمان برای افغان ها: ابتدا باید نوع ویزای مورد نظرتان را انتخاب کنید، مانند ویزا توریستی، ویزا کاری، ویزا تحصیلی و غیره.
  2. تکمیل فرم درخواست ویزای آلمان برای افغان ها: باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. این فرم معمولاً اطلاعات شخصی شما را شامل می‌شود و می‌ توانید آن را آنلاین یا از سفارت یا کنسولگری مربوطه دریافت کنید.
  3. پرداخت هزینه ویزای آلمان برای افغانها: باید هزینه ویزا را پرداخت کنید. هزینه ویزا بستگی به نوع و مدت اعتبار ویزا دارد و معمولاً به صورت پول نقد یا از طریق پرداخت آنلاین قابل پرداخت است.
  4. تهیه مدارک مورد نیاز ویزای آلمان برای افغان ها: بر اساس نوع ویزا، ممکن است شما نیاز به مدارک اضافی داشته باشید. این مدارک معمولاً شامل گذرنامه، عکس‌ های شناسایی، اطلاعات مالی و سایر مدارک مرتبط است.
  5. مصاحبه (اگر لازم باشد): برخی کشور ها برای دریافت ویزا ممکن است از شما خواسته شود که به یک مصاحبه در سفارت یا کنسولگری محلی بروید. در این مصاحبه، ممکن است به شما سوالات مربوط به مقصد سفر و شرایط درخواست ویزا پرسیده شود.
  6. دریافت ویزا: اگر درخواست شما تایید شود، شما می‌ توانید ویزای خود را از سفارت یا کنسولگری دریافت کنید. بعضی از کشور ها اجازه ورود به کشور را با ویزا در گذر نامه شما می‌ گذارند.

در نظر داشته باشید که مراحل دریافت ویزای آلمان برای افغان ها ممکن است بسته به کشور مقصد و نوع ویزا متفاوت باشد. بهتر است قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، به سفارت یا کنسولگری مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات دقیقتری در مورد نیاز ها و مراحل دریافت ویزا دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پناهندگی در سفارت المان عبارت اند از:

برای درخواست پناهندگی در سفارت المان، شما باید به توجه به مراحل و مستندات مورد نیاز مراقبت کنید. در زیر لیستی از مدارکی که معمولاً برای درخواست پناهندگی در سفارت المان لازم است را آورده‌ ایم:

  1. اظهارنامه: شما باید یک اظهارنامه تحت قسمت 16(a) اساسنامه ملی شماره ۳۰/۳۱ به نام و مشخصات خود تهیه کنید.
  2. یک مقدار کافی از عکس‌ های اسکن شده از خودتان و اعضای خانواده‌تان (به ویژه از کودکان) در کیفیت خوب.
  3. اسناد شناسایی: پاسپورت‌ ها و کارت‌ های شناسایی شما و اعضای خانواده‌ تان.
  4. سوابق تحصیلی و شغلی: مدارک مربوط به تحصیلات و سابقه کاری شما.
  5. گزارش پزشکی: ممکن است بخواهند شما گزارش پزشکی جاری خود را ارائه دهید.
  6. دلایل درخواست پناهندگی: باید بیان کنید چرا درخواست پناهندگی را دارید و به چه دلیلی به ایالت المان می‌ خواهید بپیوندید.
  7. سوابق قبلی پناهندگی: اگر تجربه قبلی از پناهندگی در کشور های دیگر داشته‌اید، باید اطلاعات مربوط به آن را نیز ارائه دهید.
  8. هر نوع مدرک یا مستندی که نشان دهد شما تحت تعقیب یا تهدید در کشور خود قرار دارید.

لطفاً به دقت درخواست خود را آماده کنید و به سفارت المان در مورد هرگونه مستندات اضافی یا نیازهای ویژه تماس بگیرید. همچنین، بهتر است قبل از ارسال مدارک، با سفارت المان تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روز و دقیق را دریافت کنید.

فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها
فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها

فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها

در فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها موارد زیر را مشاهده خواهید نمود:

دو سری از تمامی مدارک مربوطه را برای درخواست رواديد به صورت جداگانه در دو دسته و به ترتيب ذيل مرتب نمائيد. تمامی کپی ها می بايست بر روی کاغذ 4A ارائه گردند.

اين امر شامل کپی مدارکی که اصل آنها ابعادی غير از 4A دارند نيز می باشد. تمامی مدارک بايد فقط به زبان آلمانی و يا با ترجمه به زبان آلمانی ارائه گردند.

مدارک افغانی بايد با ترجمه آلمانی ارائه گردد . در ساختمان سفارت امکان چاپ و يا کپی مدارک وجود ندارد، لذا متقاضيان محترم پيش از ورود به سفارت ملزم به تکميل مدارک و کپی های مربوطه می باشند. ً لطفا هنگام مراجعه به باجه مربوطه، مدارک مربوطه را به ترتيب ذيل مرتب کرده و ارائه نمائيد:

فرم درخواست برای اقامت دائم/رواديد بلند مدت و تذکر توجيهی مطابق ماده ۵۴ قانون اقامت آلمان بصورت و کامل خوانا تکميل و امضا شود. آخرين فرمهای مربوطه در اينجا قرار دارند. کليه فرم های تقاضا بايد توسط متقاضی امضا شده باشد.

توضيحات پايانی فرم و همچنين جدول مربوط به آدرس و معرفی نماينده نبايد حذف شود. جدول “اطلاعات تکميلی جهت برقراری ارتباط و معرفی نماينده” بايد با دقت تکميل و توسط متقاضی امضا شود.

ای عکس گذرنامه سياه و سفيد و يا رنگی به ابعاد در ۳۵( ۴۵ ميليمتر )، برای هر دسته از مدار ک يک قطعه، قديمیتر از ۶ ماه نباشد، زمينه سفيد و يا طوسی، دارای خصوصيات بيومتريک . در اين راستا لطفا جدول نمونه عکس و توضيحات (فقط به زبان آلمانی) را مد نظر قرار دهيد.

گذرنامه معتبر و دارای قابليت خوانده شدن توسط ماشين حاوی امضاء به همراه کپی بر روی کاغذ 4A از صفحات ۳و ۲ گذرنامه • مدرک جهت اثبات اقامت معمول در ايران (حداقل شش ماه) به عنوان مثال مجوز اقامت ايران و يا کارت آمايش (پناهجويی). ارائه کپی مدرک در هردسته الزامی می با شد.

کارت شناسايی آلمانی (Personalausweis (و يا مدرکی دال بر اقامت همسر/فرزند/پدر يا مادر شما در آلمان (اصل مدرک مورد نياز نمیباشد) نکته مهم: در صورت پيوست خانواده به پناهجوی تأييد شده، در زمان ارائه درخواست، ارائه گواهی سازمان مهاجرت و پناهجويان (Bescheid-BAMF ( مربوط به شخص معرف در آلمان (Referenzperson (نيز مورد نياز میباشد.

سند ازدواج (نکاح نامه) برای دسته اول و دوم مدارک ، کپی ساده از اصل و ترجمه مدرک کفايت میکند. اما در زمان ارائه درخواست، اصل سند ازدواج بايد جهت رويت همراه باشد .

تذکر مهم: اگر عقد شما به صورت وکالتی انجام گرفته باشد، بايد يک وکالتنامه نيز ارائه دهيد که تاريخ آن می بايست مربوط به پيش از ازدواج باشد و شامل موارد ضروری (مشخصات همسر، مهريه و غيره) باشد و همچنين از طرف يک محضر و يا نمايندگی افغانستان ً تأييد شده باشد. اگر سند مذهبی ازدواج آن را نيز ترجمه داريد، لطفا اش تحويل دهيد.

اقرارنامه اين سند، ثبت ازدواج افغانی را در مرکز ثبت تأييد مینمايد. مسئول صدور اين سند، ديوان عالی کابل و نيز شعب آن در ولايات می باشد. (سند ازدواج افغانی صادر شده در ايران کفايت نمی کند!) برای دسته اول و دوم مدارک، کپی ساده به همراه ترجمه کفايت می کند. اما در زمان ارائه درخواست، اصل سند بايد جهت رويت همراه باشد.

تذکره زوجين/والدين/فرزند در خصوص همسر آلمانی، تنها در مورد افراد دارای تابعيت مضاعف آلمانی-افغانی نياز به تذکره می باشد. برای دسته اول و دوم مدارک، کپی ساده از اصل مدرک و ترجمه کفايت میکند. اما در زمان ارائه درخواست، اصل سند بايد جهت رويت همراه باشد.

در صورت داشتن سابقه ازدواج پيشين: حکم طلاق/گواهی فوت همسر سابق. برای دسته اول و دوم مدارک، کپی ساده از اصل مدرک و ترجمه آلمانی کفايت میکند. اما در زمان ارائه درخواست، اصل سند بايد جهت رويت همراه باشد.

گواهی مبنی بر معلومات زبان آلمانی در حد ساده (سطح )1A اثبات معلومات زبان آلمانی تنها از طريق مدارک زبان مؤسسه گوته / مؤسسه زبان آلمانی ران (DSIT(، انجمن فرهنگی اتريش (ÖKF (/ مرکز آزمون مدرک زبان آلمانی اتريش (ÖSD (در شيراز، مؤسسه TestDaf و شرکت telc امکان پذير میباشد.

اين گواهی می در تواند متعاقبا طی مدت بررسی ارائه گردد. سفارت ارائه اين گواهی را يادآوری نخواهد کرد. عدم ارائه اين گواهی می تواند منجر به رد درخواست گردد. اين مدرک می بايست در نس ۲ خه کپی ارائه شود. و از تاريخ صدور آن بيش از يک سال نگذشته باشد. بسته به وضع يت اقامت ی همسر ساکن آلمان ، امکان صرف نظر از ن به ياز ی ارائه گواهی معلومات زبان آلمانی وجود دارد.

ارائه اين گواهی می تواند منجر به رد درخواست گردد. بسته به وضعيت اقامتی همسر فرزن/ د/پدر يا مادر ساکن آلمان و ارائه به موقع درخواست مربوطه (Anzeige fristwahrende بر ) اساس ماده ۲۹ بند ۲ قانون اقامت آلمان، امکان صرف نظر از نياز به گواهی معلومات زبان آلمانی وجود دارد. در اين صورت میبايست کپی مدرکی دال بر ارائه به موقع درخواست مربوطه به هر دو دسته مدارک اضافه گردد.

گواهی بيمه درمانی معتبر در آلمان (در روز مصاحبه به همراه مدارک ارائه گردد ) گواهی مبنی بر اعتبار بيمه پس از ورود به آلمان (به عنوان مثال کارت بيمه درمانی آلمان) و يا بيمه درمانی مسافرتی (دارای ۹۰/ ۱۸۰ روز اعتبار ورود مکررمحدوده اعتبار شنگن؛ سقف پوشش: حداقل ۳۰۰۰۰ يورو). برای هر دسته مدرک يک نسخه کپی ارائه گردد.

به همان ميزان هزينه رواديد می بايست در زمان ارائه درخواست پرداخت گردد. مبلغ مربوطه می بايست به صورت نقد و حتی الامکان دقيقا تعيين شده پرداخت گردد در غير اين صورت درخو است رواديد پذيرفته نمی شود.

برای تکمیل فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها مراحل زیر را دنبال نمایید:

برای تکمیل فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها ابتدا در مرورگر خود عبارت سایت پناهندگی آلمان برای افغانها handbookgermany.de را در بخش جستجو وارد نموده و سرچ کنید. همانند تصویر سایت رسمی درخواست پناهندگی در سفارت المان به شما عزیزان نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است، سایت پناهندگی آلمان برای افغانها نیز همین وبسایت بوده وسایر سایت ها کلاهبرداری می باشد.

فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها
فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها

در مرحله دوم از تکمیل فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها و درخواست پناهندگی از داخل ایران به المان همانند تصویر بخش درخواست را انتخاب نمایید.

فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها
فرم ثبت نام پناهندگی آلمان برای افغانها

در آخرین مرحله نیز در سایت پناهندگی آلمان برای افغانها برای درخواست پناهندگی در آلمان به محض ورود، می توانید به دفاتر مرزی پلیس، اداره أمور خارجیان و یا مراکز پذیرش پناهندگان (کمپ‌ های موقت برای پناهجویان)‌ مراجعه کنید.

برای معروفی خود به عنوان یک پناهجو کافی است کلمه پناهجو را بزبان بیاورد، آنها متوجه میشوند و روند ثبت نام رسمی شما شروع می شود. در هرکدام از این اداره‌ها که شما خود را معروفی نمایید، آنها شما را به یک کمپ اولیه برای پناهجویان منتقل می کنند.

در بیشتر موارد هم بعد از معروفی خود به عنوان پناهجو، شما یک نامه حاوی معلومات عمومی در باره شما که بنام یاد میشود و یک بلیط قطار دریافت میکنید و به تنهایی باید به کمپ‌ مشخص شده روانه شوید.

ویزه شنگن برای افغانها

ویزای شنگن برای افغان‌ ها یا همان ویزه شنگن برای افغانها را در این بخش برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم:

ویزای شنگن، یک نوع ویزاست که به شهروندان کشور های مختلف اجازه ورود به منطقه‌ی شنگن اتحادیه‌ی اروپا را می‌ دهد. افغان‌ ها نیز می‌ توانند برای درخواست ویزای شنگن اقدام کنند، اما باید توجه داشته باشند که این ویزا به شرایط خاصی وابسته است و پروسه‌ ی درخواست آن ممکن است مختلف باشد.

برای درخواست ویزای شنگن به عنوان یک شهروند افغان، ابتدا باید متقاضی یک کشور عضو منطقه‌ی شنگن باشید. سپس به کنسولگری یا سفارت مربوط به آن کشور در افغانستان مراجعه کرده و درخواست خود را تقدیم کنید. در این مرحله، شما باید اسناد و مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و همچنین مصاحبه‌ی مصرح انجام دهید.

مهمترین اسناد مورد نیاز برای ویزه شنگن برای افغانها شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار پس از تاریخ پایان مقدورات ویزا.
  2. فرم درخواست ویزا (که معمولاً از سفارت یا کنسولگری مربوط قابل دریافت است).
  3. عکس‌ های ایتنایی مطابق با دستور العمل‌ های مربوطه.
  4. تاییدیه اقتصادی به منظور اثبات توانایی مالی برای تامین هزینه‌ های سفر.
  5. بلیت رفت و برگشت.
  6. بیمه‌نامه‌ی سفر معتبر.

همچنین، ممکن است برای ویزه شنگن برای افغانها نیاز به اسناد و مدارک اضافی داشته باشید، از جمله دعوتنامه از کشور مقصد یا اثبات اهداف سفر.

مهمترین نکته این است که هر کشور عضو منطقه‌ی شنگن ممکن است شرایط و مدارک مورد نیاز خود را داشته باشد، بنابراین بهتر است به کنسولگری یا سفارت مربوط به کشور مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات دقیق تری را از آنجا دریافت کنید.

برنامه جدید آلمان برای افغانها

همانطور که در وبسایت ویزالند نیز مشاهده می شود برنامه پذیرش فدرال آلمان افغان‌ هایی را تحت محافظت قرار می‌ دهد که به دلیل فعالیت در بخش‌ های دفاع از حقوق بشر، دستگاه‌ های قضایی، سیاسی و رسانه‌ ها با تهدید جدی از سوی طالبان مواجه‌اند. این برنامه قرار است تا سپتامبر ۲۰۲۵ ادامه یابد.

اقامت ایران برای افغانها
اقامت ایران برای افغانها

اقامت ایران برای افغانها

برای افغان‌ ها که می‌ خواهند در ایران اقامت داشته باشند، می توانند از مسیر ها و روش‌ های مختلفی استفاده کنند. در ادامه، تعدادی از این مسیر ها را برای شما توضیح می‌ دهیم:

  1. ویزای موقت تحصیلی: افغانی‌ ها می‌ توانند با گرفتن پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در ایران، ویزای موقت تحصیلی درخواست کنند. این ویزا به آن‌ ها اجازه می‌ دهد تا طی مدت تحصیل خود در کشور اقامت داشته باشند.
  2. ویزای تجاری: اگر شما تمایل به تجارت در ایران دارید، می‌ توانید به عنوان تاجر خارجی ویزای تجاری درخواست کنید. برای این کار، نیاز به تایید مراجع مربوطه و شرایط مالی دارید.
  3. ویزای خانواده: اگر اعضای خانواده‌ تان در ایران اقامت دارند، می‌ توانید به عنوان اعضای خانواده‌ ی آن‌ ها ویزای خانواده درخواست کنید.
  4. ویزای سیاحتی: افغان‌ ها می‌ توانند برای تفریح و سیاحت در ایران ویزای سیاحتی درخواست کنند. این ویزا به آن‌ ها اجازه می‌ دهد تا به مدت معینی در ایران اقامت کرده و کشور را دیدن کنند.

در هر صورت، برای اقامت ایران برای افغانها، شما باید به کنسولگری یا سفارت ایران در افغانستان مراجعه کرده و اطلاعات دقیقتری در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای ویزا و اقامت را از آنجا دریافت کنید. همچنین، لازم به ذکر است که قوانین مربوط به ویزا و اقامت در ایران ممکن است با گذر زمان تغییر کند، بنابراین مهم است که اطلاعات به‌روز را از منابع رسمی و معتبر دریافت کنید.

درخواست پناهندگی از داخل ایران به المان

برای درخواست پناهندگی از داخل ایران به المان، شما باید مراحل مشخصی را دنبال کنید. در اینجا چند مرحله اصلی برای درخواست پناهندگی از داخل ایران به المان آورده شده است:

  1. تدوین دلایل درخواست: باید دلایل و اساس‌ های درخواست پناهندگی خود را به دقت تدوین کنید. این دلایل می‌ توانند تهدید های شخصی، تضییع امنیت شخصی یا دلایل دیگری باشند که شما را به فرار از کشور متقاعد کرده‌ اند.
  2. تماس با سازمان‌ های مرتبط: بهترین راه برای شروع فرآیند درخواست پناهندگی از داخل ایران، تماس با سازمان‌ های مرتبط می‌ باشد. در ایران، سازمان ملل متحد و دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ فعالیت دارند و می‌ توانند به شما در این زمینه کمک کنند.
  3. مشاوره حقوقی: مشاوره از یک وکیل یا مشاور حقوقی متخصص در زمینه پناهندگی بسیار مهم است. آنها می‌ توانند شما را راهنمایی کنند و در تدوین درخواست پناهندگی به شما کمک کنند.
  4. تدوین درخواست رسمی: باید یک درخواست پناهندگی رسمی تدوین کرده و آن را به سازمان‌ های معنی‌ دار ارسال کنید. این درخواست باید شامل دلایل مشروح و مستندات مرتبط با درخواست شما باشد.
  5. مراجعه به سفارت المان: بعد از تدوین درخواست، ممکن است به سفارت یا کنسولگری آلمان در ایران مراجعه کنید تا درخواست پناهندگی خود را تحت پیگیری قرار دهید. این سفارتخانه ممکن است به شما راهنمایی کند.
  6. انتظار برای پاسخ: پس از ارسال درخواست، شما باید منتظر پاسخ از طرف مقامات المان باشید. این فرآیند ممکن است مدت زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشد.

در نهایت، توصیه می‌ شود که درخواست پناهندگی خود را با دقت و صداقت تدوین کنید و به مشاوره حقوقی اعتماد کنید تا فرآیند درخواست پناهندگی به خوبی پیگیری شود. همچنین باید در نظر داشت که دریافت پناهندگی در المان یک فرآیند پیچیده است و نتیجه نهایی به شرایط و مستندات شما بستگی دارد.

ویزای بشر دوستانه آلمان برای افغانها

ویزای بشر دوستانه آلمان برای افغان‌ ها ممکن است در چندین دسته تعریف شود و شرایط آنها ممکن است تغییر کند. برای اطلاعات دقیقتر و دریافت آخرین اطلاعات ویزای بشر دوستانه به عنوان یک افغان، به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه کنید. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و شرایط و مستندات مورد نیاز را توضیح دهند. همچنین، می‌توانید از وبسایت رسمی سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

ویزای بشر دوستانه به ویزایی اطلاق می‌ شود که به افراد به عنوان مهمانان یا دوستان برای بازدید از یک کشور داده می‌ شود. این نوع ویزا به افرادی که قصد دارند به عنوان مهمان یا دوست به کشور دیگری سفر کنند و اقامت کوتاه مدت داشته باشند، صادر می‌ شود. اغلب این ویزاها برای تفریح، ملاقات با دوستان و خانواده، شرکت در مراسم و رویدادهای اجتماعی و مشابه آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای بشر دوستانه ممکن است به تعداد کشور ها و نوع ویزا ها مختلف باشد، بنابراین برای اطلاعات دقیقتر در مورد ویزای بشر دوستانه به کنسولگری یا سفارت مربوطه کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید مراجعه کنید و یا وبسایت رسمی آن کشور را مطالعه کنید.

بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان

انتخاب بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان به فردی بستگی دارد و باید با موارد خاص خودتان و شرایط شما همخوانی داشته باشد. اما در کل، برای پناهندگی در آلمان، می‌ توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. دلایل پناهندگی: ابتدا باید دلایل و مواردی که شما را به پناهندگی و مهاجرت به آلمان سوق داده است، مشخص کنید. آیا به دلیل تضاعفی از دلایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا دیگر دلایل هستید؟
  2. مدارک و اسناد: باید تمامی مدارک و اسناد مربوط به وضعیت شما را با دقت حفظ کنید. این ممکن است شامل اسناد شخصی، شناسنامه، پاسپورت، تاییدیه‌ ها و سایر اسناد مهم باشد.
  3. مراکز پناهندگی: در آلمان، مراکز مختلفی برای پذیرش و مدد جویی پناهندگان وجود دارد. برای بهترین نتیجه، می‌ توانید با مراجعه به مراکز پناهندگی محلی و تخصصی در آلمان اقدام کنید.
  4. کمک‌ های مالی: در آلمان، برخی از پناهندگان می‌ توانند از کمک‌ های مالی و اجتماعی برخوردار شوند. برای دریافت اطلاعات دقیقتر، به مراکز مربوطه مراجعه کنید.
  5. آموزش و زبان: یادگیری زبان آلمانی و دریافت آموزش مهارت‌ های مورد نیاز برای تعامل و کار در جامعه آلمانی می‌ تواند به شما کمک کند.
  6. حقوق و وضعیت قانونی: برای حفظ حقوق و وضعیت قانونی خود، به یک وکیل متخصص در امور پناهندگی مراجعه کنید.

در نهایت، توصیه می‌ شود با مراجعه به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود، مشاوره حرفه‌ ای بگیرید و اطلاعات دقیقتری در مورد مراحل و شرایط پناهندگی در آلمان دریافت کنید.

قیمت ویزای آلمان برای افغانی ها

برای افغانها قیمت ویزه المان به صورت ذیل می باشد:

قیمت‌ های ویزا بستگی به کشور مقصد، نوع و مدت اعتبار ویزا، و تعداد ویزاهای مورد نیاز دارد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد قیمت ویزای آلمان برای افغانها برای کشور مورد نظر، به وبسایت سفارت خانه یا کنسولگری آن کشور مراجعه کرده یا با آنها تماس بگیرید. اطلاعات به روز و دقیق می‌تواند در این مکان‌ ها در دسترس باشد.


ویزای تایلند برای افغانها
30 تا 45 روز1300یورو
ویزای قرقیزستان برای افغانها۹۰ روز1200یورو
ویزای وسیه برای افغانها۴۵ روز2900یورو
ویزای فنلاند برای افغانها۳۰ تا ۹۰ روز1900یورو
ویزای پاتایا برای افغانها۳۰ روز1600یورو
ویزای انتالیا برای افغانها60 روز3600یورو

سخن پایانی

دوست عزیز، ویزا یک درگاه به دنیای جدید و تجربیات فراوان است. با این وثیقه در دست، می‌ توانید در سفر های خود به دنیا به دور دنیا بپردازید و فرصت‌های جدیدی را تجربه کنید. ویزا نه تنها یک کارت ورود به کشور هاست، بلکه یک گام اولیه برای فرهنگ‌ آموزی و ارتقاء دانش شماست. بنابراین، با شور و انگیزه به این ماجراجویی بپردازید و لحظه‌ های بی‌ پایان خود را با ویزا به دنیا هدیه دهید. برایتان آرزوی سفر های خوب و موفقیت در اخذ ویزا های آتی داریم.

سوالات متداول

قیمت ویزای آلمان برای افغانها چقدر است؟

قیمت ویزای آلمان برای افغانها از 1000یورو شروع میشود. در مقاله لیست کامل قیمت ویزای آلمان برای افغانها را قرار داده ایم.

مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان برای افغانها چیست؟

یکی از مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان برای افغانها، پاسپورت و شناسنامه می باشد. داخل مقاله مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان برای افغانها را قرار داده ایم.

برای درخواست ویزای آلمان برای افغانها چه کار کنیم؟

برای درخواست ویزای آلمان برای افغانها باید به سفارتخانه رجوع کرده و مراحل دیگر را که در مقاله ذکر شده است انجام دهید.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ

  1. سلام سعیدهستم باخانواده ۳نفرکه چندساله ساکن ایران زندگی میکنم اینجاه زندگی خیلی سخت شده خواهش میکنم اگه راهی برای مهاجرت است منوکمک کنید

  2. سلام سعیدهستم باخانواده ۳نفرکه چندساله ساکن ایران هستم تنهاارزو م اینکه یه روزی بتونم برم اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *