درمان یبوست با ورزش

5/5
درمان یبوست با ورزش

یبوست یکی از مواردی می باشد که همواره روده ها را درگیر کرده و با درد زیادی همراه است، در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان درمان یبوست با ورزش و درمان سریع یبوست شدید با 5 حرکت را اموزش دهیم. پیشنهاد میشود اگر به دنبال راه های درمان معجزه اسای دیسک کمر با ورزش هستید حتما وارد مقاله مربوطه شوید.

درمان یبوست با ورزش
درمان یبوست با ورزش

درمان یبوست با ورزش

اگر مبتلا به یبوست می باشید بهتر است بدانید بدون خوردن حتی یک قرص و یا استفاده از پماد های حساسیت را میتوانید قادر به رفع و درمان سریع یبوست با انجام دادن چند حرکت ورزشی ساده باشید. در ادامه برای شما عزیزان درمان یبوست و پاکسازی روده با انجام حرکات ورزشی را به صورت مرحله به مرحله قرار داده ایم.

قبل از شروع بررسی این مورد که چگونه با ورزش یبوست را درمان کنیم بهتر است کمی در رابطه با دلایل بروز یبوست و اینکه چرا یبوست میگیریم آشنا شوید.

دلایل دچار شدن به یبوست

یکی از اصلی ترین دلایل دچار شدن به یبوست رژیم غذایی نامناسب و نخوردن مایعات می باشد. مایعات در بدن نقض حیاتی را ایفا میکنند و بهتر است افراد در روز 10 لیوان آب بنوشند تا بدنی هیدراته داشته باشند.

همانطور که میدانید یبوست به عنوان یک مشکل گوارشی تعریف می‌ شود که با کاهش تعداد و یا نداشتن حرکات روده‌ ای منظم و آسان همراه می باشد.

دلایل دچار شدن به یبوست همواره متنوع بوده و عوامل زیادی ممکن است در بروز یبوست و دچار شدن یک فرد به یبوست نقش ایفا کنند. در ادامه، چندین دلیل شایع برای یبوست را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

1. تغذیه نامناسب: مصرف کم مواد غذایی حاصل از گیاهان نظیر فیبر، میوه‌ ها، سبزیجات و آب در بدن انسان همواره به یبوست منجر شود. همچنین، مصرف زیاد مواد غذایی پر چرب و پر پروتئین بدون مصرف کافی فیبر نیز عاملی برای یبوست می باشد.

2. نارسایی آب: کمبود مایعات در سیستم گوارشی همواره منجر به یبوست ی شود. نکته مهم این است که آب به ترخیص موثر مواد غذایی در روده‌ ها کمک می‌ کند.

3. کم‌ فعالیت بودن بدن: فعالیت کم و ورزش نکردن در انسان همواره منجر به کاهش حرکات روده‌ ای و در نتیجه بروز یبوست و دچار شدن به یبوست میشود.

4. دارو های متداخل با یکدیگر: برخی دارو ها همواره به عنوان عارضه جانبی یبوست می باشند، به عنوان مثال، دارو های ضد افسردگی، دیورتیک‌ ها، دارو های مسکن درد و داروهای ضد حساسیت از چمله دارو هایی هستند که باعث بروز یبوست در بدن انسان می شوند.

5. بیماری‌ های زمینه ای: برخی بیماری‌ های مزمن مانند دیابت، اختلالات تیروئیدی و بیماری‌ های نورولوژیک همواره به یبوست منجر می شوند.

6. استرس و اضطراب: استرس و اضطراب دوتا از اصلی ترین مواردی هستند که بر تعادل عملکرد روده‌ ها تأثیر بسزایی دارند و به علت ناهضمی مواد غذایی و کاهش حرکات روده‌ ای منجر به یبوست میشوند.

برای مدیریت و پیشگیری از دچار شدن به یبوست، بهتر است که تغذیه مناسب داشته باشید، آب کافی مصرف کنید، فعالیت بدنی منظم داشته باشید، و هرگز از دارو ها بدون مشورت پزشک مصرف نکنید.

در ادامه برای شما عزیزان چند حرکت ساده برای درمان قطعی یبوست با ورزش را قرار داده ایم که با انجام آن ها قادر به درمان یبوست و رهایی از درد یبوست خواهید بود.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با درمان کبد چرب با ورزش و همچنین حرکات ورزشی برای بهبود میگرن کلیک کنید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش

درمان قطعی یبوست با ورزش

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که میتوانید با نوشیدن دمنوش های گیاهی نیز قادر به درمان یبوست شدید باشید اما در برخیب از افراد دمنوش ها جوابی نداده و تنها با انجام 5 حرکت ورزشی ساده میتوانید اقدام به درمان یبوست در خانه نمایید.

  • اولین حرکت برای درمان سریع یبوست شدید

در اولین مرحله برای درمان سریع یبوست شدید در خانه به پست دراز بکشید و دست های خود را کنار خود قرار دهید و سپس ارام به سمت بالا بلند شده و زاویه ای 60 درجه با زمین ایجاد نمایید ایجاد نمایید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • ماساژ شکم برای درمان یبوست

در این مرحله دوباره کمر خود را روی سطح صاف قرار داده و با دستان خود به ارامی شکم خود را مالش دهید، لازم به ذکر است برای تسریع در بهبود یبوست نوک انگشتان خود را به سمت بالا و پایین روده خود به آرامی بکشید و فشار دهید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • انجام یوگا برای درمان فوری یبوست شدید

همانطور که میدانید یوگا یکی از ورزش های هوازی می باشد که در آن فرد به صورت کامل بدن خود را رها کرده و تمامی عضلات ازاد می باشند، ورزش یوگا باعث درمان فوری یبوست شدید میشود. برای انجام این کار ابتدا به صورت چهارزانو روی زمین بنشینید و سپس با کنترل دم و بازدم خود و همچنین رها سازی عضلات روده اقدام به درمان فوری یبوست شدید نمایید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • دویدن و پیاده روی

پیاده روی یکی از ورزش هایی می باشد که باعث درمان یبوست میشود. لازم است حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده‌ روی سریع داشته باشید. در پایان پیاده‌ روی، سرعت خود را پایین بیاورید و حرکات کششی ملایم انجام دهید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • چرخاندن کمر به چپ و راست در حالت نشسته

برای اینکه بخواهید سریعا اقدام به درمان یبوست در خانه نمایید، این حرکت ساده کمک بسیار زیادی به شما عزیزان خواهد کرد، برای درمان یبوست ابتدا روی زمین بنشیدید و در حالت نشسته کمر خود را 30 ثانیه به چپ و 30 ثانیه به راست بچرخانید، این کار را تقریبا 10 بار انجام دهید تا نتیجه را خودتان مشاهده نمایید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • اسکات

اسکات زدن نوعی حرکت ورزشی می باشد که در آن فرد باید با یک وزنه سبک در دو دستش پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کند به طوری که انگشتان پا به سمت جلو باشند.

سپس زانوها را خم کرده و بدن را پایین بیاورد به طوری که انگار که نشسته‌ باشد، پشت را صاف و سینه خود را رو به جلو نگه داشته و قبل از اینکه دوباره بایستد، وضعیت اسکات را چند ثانیه حفظ نماید.

اگر به دنبال بهترین ورزش برای یبوست هستید باید بگوییم اسکات یکی از حرکات ورزشی می باشد که به درمان معجزه اسای یبوست معروف بوده و ورزش ضد یبوست می باشد.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • پلانک برای درمان یبوست

ورزش پلانک یک حرکت ورزشی عضلات مرکزی بسیار موثر می باشد که به تقویت عضلات شکم، پشت، و عضلات مرکزی و همچنین رهایی از درد یبوست کمک بسزایی می‌ کند. یکی از مهمترین ویژگی های پلانک این است که این حرکت به راحتی قابل انجام در خانه یا هر مکان دیگری می باشد.

برای انجام پلانک برای درمان فوری یبوست، مراحل زیر را دنبال کنید:

با بازو های صاف و دست‌ه ای باز به اندازه عرض شانه‌ های خود بر روی پنجه پا در موازات زمین قرار بگیرید و این وضعیت را در سه ست ۳۰ ثانیه‌ ای تکرار نمایید. می‌ توانید با زمان شروعی کوتاه مثل ۱۵ یا ۳۰ ثانیه شروع کنید و به تدریج زمان انجام پلانک را افزایش دهید.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری نیز یکی از مواردی می باشد که برای درمان یبوست کودکان نیز میتوانید آن را انجام دهید. از آنجا که کودکان دوچرخه سواری را دوست دارند، میتوانید برای درمان یبوست کودکان، به مدت 30 دقیقه کودک را در نیرون از خانه به پارک برده و اجازه دهید دوچرخه سواری کند.

با توجه به گفته های بالا، یبوست درمان های متعددی دارد و بهترین روش های درمان یبوست در خانه، انجام حرکات ورزشی که در بخش های بالایی برای شما عزیزان قرار داده شد استفاده نمایید.

برای مشاهده بهترین ورزش برای بلند شدن قد بعد از بلوغ و انواع حرکات ورزشی برای بزرگ شدن ران و باسن کلیک کنید.

3 حرکت ورزشی برای رفع یبوست

با توجه به گفته های بالا در رابطه با یبوست و دلایل بروز آن، متوجه شدیم که با انجام حرکات ورزشی میتوانیم قادر به درمان کردن یبوست حتی در خانه باشیم.

یکی از موثر ترین ورزش برای رفع یبوست، حرکت ورزشی گهواره می باشد. حرکت گهواره یکی از مواردی می باشد که در نوشته های درمان یبوست مزمن دکتر خیراندیش و همچنین درمان یبوست دکتر کرمانی نیز قابل مشاهده می باشد و مورد تایید این دو استاد بزرگ قرار گرفته است.

درمان قطعی یبوست با ورزش
درمان قطعی یبوست با ورزش
  • حرکت ورزشی گهواره

از جمله بهترین ورزش ضد یبوست و ورزش یبوست در خانه که میتوانید به اسانی قادر به انجام آن باشید، حرکت ورزشی گهواره می باشد، برای انجام این حرکت ورزشی ضد یبوسیت ابتدا به پشت دراز بکشید و پاها را کنار هم قرار دهید و دست‌ های خود را کنار بدن قرار دهی.

سپس برای درمان یبوست با حرکات ورزشی گهواره نفس عمیق بکشید و در حین بازدم زانو های خود را به سمت ناحیه قفسه سینه بیاورید و ران خود را با دست‌ های به هم‌ چسبیده روی شکم خود فشار دهید.

سپس دوباره نفس بکشید و در حین بازدم سر و سینه خود را از روی زمین بلند کنید و چانه خود را به سمت زانو های خود بیاورید.

این حرکت به عنوان بهترین و موثر ترین ورزش برای رفع یبوست همواره جایگاه خود را حفظ نموده است.

نشستن به حالت پروانه ای
نشستن به حالت پروانه ای
  • نشستن به حالت پروانه ای

حرکت ورزشی پروانه همواره یکی از حرکات موجود در ورزش یوگا می باشد که باعث ازاد سازی عضلات شکم شده و برای یبوست درمانی قطعی می باشد.

این حرکت به عنوان اصلی ترین ورزش یبوست شکم به این صورت می باشد که ابتدا روی زمین و یا سطحی صاف بنشینید و سپس کف پاهای خود را به یکدیگر بچسبانید و ستون فقرات خود را صاف نگه داشته و به صورت 90% بنشینید.

این کار را 45 ثانیه انجام داده و دوباره با انجام یک دم و بازدم تکرار کنید.

انجام ورزش زومبا
انجام ورزش زومبا
  • انجام ورزش زومبا

همانطور که میدانید زومبا ورزشی جذاب می باشد که از رقص و موزیک به عنوان عناصر اصلی خود استفاده می‌ کند. این ورزش به شما فرصت می‌د هد تا در حالی که میرفصید کالری‌ ها را سوزانده و عضلات خود را تقویت کنید.

زومبا از جمله بهترین ورزش درمان یبوست می باشد چرا که با انجام حرکات رقصی عضلات شکم را رها می سازد و باعث باز شدن گرفتگی روده ها میشود.

در ادامه چند نمونه دیگر از بهترین روش های درمان یبوست با حرکات ورزشی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم.

برای مشاهده علت حالت تهوع و سرگیجه هنگام ورزش و بهترین ورزش برای افتادگی رحم کلیک کنید.

چه ورزشی برای درمان یبوست خوب است

حال که با انواع ورزش برای درمان یبوست شدید آشنا شدیم زمان آن رسیده است که به پاسخ این سوال بپردازیم که چه ورزشی برای درمان یبوست خوب است، برای پاسخ این سوال باید بگوییم در بین ورزش هایی که باعث رفع یبوست و درمان آن میشوند حرکت ورزشی اسکات و همچنین حرکت ورزشی گهواره در دسته بهترین ورزش ها قرار میگیرند، چرا که آسان بوده و عضلات شکم را کاملا درگیر میکنند و باعث بهبود یبوست میشوند.

سوالات متداول

برای درمان یبوست چیکار کنیم؟

برای درمان یبوست روش های متعددی وجود دارد که یکی از آن ها انجام حرکات ورزشی می باشد. داخل مقاله موارد درمان یبوست را قرار داده ایم.

چجوری با ورزش یبوست را درمان کنیم؟

برخی حرکات ورزشی مانند پیاده روی و حرکت پلانک باعث درمان فوری یبوست میشوند.

بهترین ورزش برای درمان یبوست چه ورزشیه؟

بهترین ورزش برای درمان یبوست، حرکت ورزشی اسکات و گهواره می باشد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ

  1. من مشکل یبوستم حل شده ولی بواسیر شدم. برای بواسیر ورزش ندارید؟ اگر دعا برای رفع بواسیر دارین هم معرفی کنید لطفا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *