10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

5/5
10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن رابطه عاشقانه دلایل زیادی دارد و متناسب با شرایط شما متغیر می باشد. اما بر اساس نظرات روان شناسان همواره 10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه وجود دارد که در این مقاله در رابطه با هر یک از این دلایل صحبت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است از آنجا که فهمیدن حس طرف مقابل دشوار می باشد و باید از روش های خاصی برای متوجه شدن احساسات طرف مقابل استفاده کنید، بهتر است با یک مشاور صحبت نمایید تا شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه
10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن رابطه عاشقانه دلایل مختلفی دارد، یکی از اصلی ترین دلیل سرد شدن رابطه عاشقانه اختلافات کوچک می باشد. گاهی ممکن است افراد با به وجود آمدن اختلافات کوچک مانند دوست داشتن یک غذا و یا دوست نداشتن یک رنگ با همسر و یا شریک عاطفی خود بحث کرده و از رابطه سرد شوند.

در این بخش برای شما عزیزان نشانه های سرد شدن مرد از زن و همچنین 10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه را قرار داده ایم.:

خیانت

از جمله دلایل اصلی سرد شدن رابطه و یا حتی تمام شدن یک رابطه از نظر روانشناسان، خیانت زن و مرد می باشد. در صورتی که شریک عاطفی شما با یک فرد دیگری به شما خیانت کند، حتی اگر فرد را ببخشید و وی از این کار پشیمان باشد باز هم رابطه سرد خواهد شد و دیگر همانند روز های اول آشنایی شور و شوقی باقی نخواهد ماند.

وقتی فردی به شما خیانت میکند، ضمیر ناخودآگاه شما دیگر قادر به اعتماد به این فرد نخواهد بود. فقدان یا از دست دادن اعتماد یکی از دلایل مهم سرد شدن رابطه عاشقانه می باشد. بدون اعتماد، یک رابطه دو لنگر اصلی برای یک پیوند قوی یعنی احساس امنیت و اعتماد را از دست می دهد.

مسائل مربوط به اعتماد شامل عواملی مانند حسادت، مالکیت، سفتی غیرمنطقی، خیانت عاطفی، خیانت فیزیکی/جنسی، عدم اطمینان و قابل اعتماد بودن، فقدان حمایت عاطفی، عدم سازگاری مالی، و فقدان اهداف حمایتی متقابل می باشد.

اگرمیخواهید بدانید چه چیزی باعث سرد شدن مردان میشود باید بگوییم خیانت یکی از اصلی ترین دلایل مرد ها می باشد که پس از وقوع آن از رابطه کاملا سرد خواهند شد.

دروغگویی

پنهانکاری و یا دروغگویی در رابطه عاشقانه آن را به سردی و جدایی سوق خواهد داد. دروغ به صورت کلی رفتار فرد را بسیار تحت تاثیر قرار خواهد دادو به نوعی یکی از 10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه می باشد. دروغگویی چه از طرف مرد و چه از طرف زن باعث میشود تا به صورت ناخودآگاه فرد مقابل به این موضوع بی اندیشد که بیشتر اعمال و حرفهای شما دروغ بوده و تمام مدت در حال فریب دادن وی بوده اید.

توقعات وانتظارات متفاوت

مارک تواین یکی از بهترین روانشناسان جهان بر این معتقد است که هرگز اولویت های خود را برای یک فرد تغییر ندهید و خودتان اولویت خود باشید. برای یک زوج آسان نیست که برای مدت طولانی با هم سفر کنند. عناصری که اغلب در ابتدای یک رابطه دو نفر را به سمت یکدیگر می کشانند جاذبه های فیزیکی، اشتیاق جنسی، علایق مشترک، ارتباطات شخصیتی، زمینه های اقتصادی-اجتماعی می باشد.

با گذشت زمان، انتظارات یک زوج در رابطه ممکن است متفاوت شود، زیرا آنها شروع به دیدن برنامه های زندگی خود به عنوان “آنچه من می خواهم” به جای “آنچه ما می خواهیم” می کنند.

در یک رابطه عاشقانه وقتی زمان رابطه طولانی می شود، هر یک از طرفین یک سری توقعات و انتظاراتی نسبت به یکدیگر پیدا میکنند که ممکن است برای هریک متفاوت باشد. به عنوان مثال یک زوج پس از گذشت رابطه آن ها به مدت 2 سال ممکن است زن به این موضوع بی اندیشد که باید رابطه جدی تر شده و یا دیگر زمان ازدواج آن ها فرا رسیده است، با این وجود که مرد هنوز خود را آماده ازدواج نمیداند و ممکن است هر لحظه به دلایل مختلفی مانند عدم ثبات اقتصادی و شرایط عاطفی اقدام به اتمام رابطه و کات کردن رابطه عاشقانه خود نماید.

هنگامی که این توقعات در رابطه مشاهده شود، رابطه رفته رفته سرد شده و در آخر نیز اتمام می باشد.

بی توجهی

توجه یکی از پایه های دوام رابطه عاشقانه می باشد. زمانی که به زوج عاطفی خود توجه نکنید و یا به اندازه کافی به .وی ابزار علاقه نکنید، زن و یا مرد از رابطه سرد خواهند شد و به این موضوع پی خواهند برد که شما اشتیاقی برای دیدن وی و یا گذراندن زمان با وی ندارید.

در واقع میتوان گفت این مورد بیشتر برای زن ها در رابطه صدق می نماید، چرا که بانوان در یک رابطه عاشقانه و با شریک عاطفی خود نیاز به توجه بیشتر وابراز علاقه زیادتری نسبت به مردان دارند.

توجه کردن در رابطه عاشقانه گاهی حتی نیاز به پرداخت هزینه های زیاد و گزاف و همچنین گذاشتن وقت زیاد برای فرد مقابل ندارد و شما عزیزان میتوانید تنها با یک شاخه گل نیز توجه و علاقه خود را به شریک عاطفی خود نشان دهید.

خوشحالی نکردن

از جمله اصلی ترین نشانه های سرد شدن مرد از زن این است که دیگر با زن وقت گذرانی و خوش گذرانی نمیکند و بودن در کنار زن به اصطلاح حوصله وی را سر میبرد و ترجیح میدهد با دوستان خود در حال تماشای فوتبال و یا بازی کردن با پلی استیشن باشد.

اگر در رابطه عاشقانه خود زیاد با یکدیگر وقت نمیگذرانید و با یکیدگر تجربه های جدید ندارید، بدانید به زودی رابطه شما سرد شده و به زودی رابطه شما خاتمه خواهد یافت.

سعی کنید برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه خود حداقل هفته ای 2 بار با پارتنر و یا همان شریک عاطفی خود ملاقات داشته باشید و به مکان های جدید که هر دو به آنجا نرفته اید بروید و خاطرات جدید با یکدیگر بسازید.

از جمله نشانه های سرد شدن مرد از زن عبارت است از:

  • توجه نکردن به حرف ها و اتفاقات روزمره زن
  • عدم گذاشتن وقت کافی برای زن
  • خوشحالی نکردن و تفریح نکردن با زن
  • خیانت به زن
  • عدم پاسخگویی به تلفن ها وپیام های زن
  • عدم یادآوری اتفاقات و خاطرات خوب
  • آینده نگری نکردن برای رابطه ( اقدام به ازدواج و … )

برای اینکه رابطه عاطفی خود را زیبا کنید بهتر است سوپرایز های کوچک را فراموش نکنید و با هزینه های کم پارتر عاطفی خود را خوشحال نمایید.

عدم ثبات اخلاقی

ثبات اخلاقی از جمله مواردی می باشد که حتی در زندگی خود فرد نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. داشتن رفتار مناسب با شریک عاطفی دلیل اصلی ثبات آن رابطه می باشد، در صورتی که شما ثبات اخلاقی نداشته باشید و رفتار مناسبی با پارتنر خود نشان ندهید، طرف مقابل شما به زودی از رابطه با شما سرد خواهد شد.

بد دهنی و رفتار نامناسب

با توجه به نوشته های موجود در بخش علت سرد شدن زن از مرد نی نی سایت نیز میتوانید تجربیات افراد را مشاهده نمایید که بد دهنی را یکی از اصلی ترین دلایل سرد شدن رابطه خود دانسته اند. نشان دادن یک رفتار بد و نا شایست با کسی که دوستش دارید و یا شما را دوست دارد باعث سرد شدن و یا شکستن قلب طرف مقابل خواهد شد.

در رابطه عاشقانه خود و با شریک احساسی خود سعی کنید تا حد امکان بد دهنی نکنید و رفتار مناسب را از خود نشان دهید تا فرد به شما اعتماد نماید و بداند شما یک تکیه گاه امن برای وی خواهید بود.

رابطه جنسی ضعیف

یکی دیگر از پایه های حفظ یک رابطه عاشقانه قوی، برقراری رابطه جنسی منظم و خوب می باشد. در صورتی که نتوانید خواسته ها و نیاز های خود را با شریک عاطفی خود برطرف نمایید از رابطه قطعا سرد خواهید شد.

در نوشته های افراد و تجربیات آن ها در علت سرد شدن مرد در رابطه زناشویی نی نی سایت نیز میتوان مشاهده کرد که اصلی ترین علت سرد شدن مرد، این است که نمیتوانند نیاز های جنسی خود را به خوبی با شریک عاطفی خود برطرف نمایند.

همچنین علت سرد شدن زن در رابطه زناشویی نی نی سایت نیز مشکلات ارتباطی بین زوجین است. این مشکلات عبارت است از: نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، بی اعتمادی به او، اختلافات زناشویی نداشتن رابطه جنسی با همسر به مدت طولانی نیز موجب سرد مزاجی می شود.

اختلافات خانوادگی

همانطور که میدانید تمامی رفتار و اخلاقیات هر فردی به کودکی وی بستگی دارد و تمامی خصوصیات یک فرد از کودکی وی شکل خواهد گرفت. اصلی ترین علت سرد شدن رابطه دوستی و سرد شدن رابطه عاشقانه داشتن اختلافات عاطفی خانوادگی می باشد.

پدر و مادر بیشترین تاثیر را بر روی ذهینت کودک و اخلاق و خصوصیات وی دارند، به همین دلیل میتوان نتیجه گرفت در رابطه عاشقانه شریک عاطفی شما دارای یک سری خصوصیات اخلاقی می باشد که از پدر و مادر خود به ارث برده است.

داشتن شرایط اقتصادی نا مناسب

شرایط اقتصادی نا مناسب و عدم توانایی مرد در پرداخت کردن هزینه ها در رابطه عاشقانه یکی دیگر از اصلی ترین دلایل مردان برای سرد شدن در رابطه و کات کردن می باشد. اگر میخواهید بدانید چه چیزی باعث سرد شدن مردان میشود، باید بگوییم دلیل اصلی سرد شدن مردان از رابطه نداشتن پول و یا بد بودن وضعیت مالی وی می باشد.

جلوگیری از سرد شدن رابطه
جلوگیری از سرد شدن رابطه

جلوگیری از سرد شدن رابطه

دز بخش های بالایی در رابطه با 10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه به صورت جامع صحبت کردیم. در این بخش میخواهیم موارد جلوگیری از سرد شدن رابطه را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم، شما عزیزان میتوانید با انجام موارد زیر از سرد شدن رابطه خود جلوگیری نمایید:

  • خوش رفتاری و مهربانی
  • سوپرایز کردن شریک عاطفی خود با هدایای کوچک
  • دادن حس امنیت و آرامش به شریک عاطفی
  • برقراری رابطه جنسی منظم
  • عدم دروغگویی و خیانت

گاهی اوقات، در یک رابطه، احساساتی چون خفگی و فشار ممکن است باعث سرد شدن رابطه شود. این ممکن است به دلیل محدودیت ها و عدم آزادی در رابطه رخ دهد. چنانچه یکی از شما احساس میکند که در رابطه کمتر آزادی دارد، میتواند باعث ناراحتی و دوری شود. این مسئله نشاندهنده تفاوتهای زندگی و دیدگاههای متفاوت بین زن و مرد در رابطه ممکن است.

سوالات متداول

دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه چیست؟

سرد شدن رابطه دلایل مختلفی دارد اما یکی از اصلی ترین آن خیانت و دروغگویی می باشد، داخل مقاله برای شما عزیزان 10 دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه را قرار داده ایم.

چطور بفهمیم یک رابطه سرد شده؟

اگرمیخواهید بفهمید رابطه شما با شریک عاطفی خود سرد شده است یا خیر به رفتار و اعمال وی توجه کنید. داخل مقاله نشانه های سرد شدن رابطه را قرار داده ایم.

دلیل سرد شدن مرد در رابطه عاشقانه چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایل سرد شدن مرد در رابطه عاشقانه انتظارات و توقعات بالای فرد مقابل می باشد. داخل مقاله تمامی دلایل سرد شدن مرد در رابطه عاشقانه را قرار داده ایم.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *