نحوه پست مشترک در اینستاگرام

5/5
نحوه پست مشترک در اینستاگرام

پست مشترک یا کلب در اینستاگرام یکی از ویژگی ها و قابلیت های جدید در سال 2023 اینستاگرام می باشد که این امکان را به افراد و کاربران میدهد تا بتوانند به صورت همزمان با چند نفر و با چند پیج مختلف یک پست را منتشر نمایند.

در ادامه نحوه پست مشترک در اینستاگرام را به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان قرار داده ایم. لازم به ذکر است پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات در رابطه با آپدیت جدید اینستاگرام 2023 کلیک کنید.

نحوه پست مشترک در اینستاگرام به این صورت می باشد که قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید، روی برچسب people ضربه بزنید. روی دعوت از همکار یا همان colab ضربه بزنید. پیجی را که می خواهید به عنوان همکار اضافه کنید جستجو کنید، سپس روی پیج ضربه بزنید و در اخر پست خود را منتشر نمایید و منتظر بمانید تا پیج ها پیام شما را تایید نمایند.

آموزش گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام با قابلیت Collabs

ویژگی Collabs اینستاگرام به دو کاربر امکان می‌ دهد یک پست مشترک اینستاگرام یا Reel ایجاد کنند. Collabs یکی دیگر از ویژگی هایی است که به پلتفرم اینستاگرام کمک می کند تا تعامل بیشتری را بین پیج ها ایجاد کند. وقتی دو پیج برای یک Collab شریک می‌ شوند، نظرات و دیدگاه‌ های خود را به اشتراک می‌ گذارند و تعامل در پست را افزایش می‌ دهند، در نتیجه بازدید پست بالاتر رفته و به مخاطبین بیشتری نمایش داده خواهند شد.

ویژگی Collabs اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد تا چند پیج به صورت همزمان یک پست را در بخش فید اینستاگرام اکانت خود منتشر نمایند. این نکته را در نظر بگیرید که این پست در پروفایل هر دو کاربر با نام کاربری آنها در بالای صفحه هر یک از پیج ها نمایش داده خواهد شد.

برای انتشار پست اینستاگرام به صورت کلب و با همکاری پیج های دیگر ابتدا اینستاگرام را باز کنید و روی نماد “+” ضربه بزنید. در صفحه بعدی، «پست» یا «قرار دادن» را از گزینه‌های پایین انتخاب کنید و یک عکس یا ویدیو را برای آپلود انتخاب کنید.

پس از انتخاب تصویر و یا ریلز مورد نظرتان گزینه tag people را انتخاب کرده و بر روی گزینه colab ضربه بزنید و ادرس و ایدی پیج مورد نظرتان را سرچ نمایید و در آن بخش قرار دهید.

همانطور که میدانید اگر کاربران اینستاگرام تصویری را پست کنند، اینستاگرام به آن‌ ها اجازه اعمال فیلتر یا ویرایش تصویر را می‌ دهد. از طرف دیگر، اگر آنها یک Reel پست کنند، اینستاگرام چندین گزینه برای اضافه کردن چندین ویدیو، برش دادن آنها، افزودن موسیقی پس‌زمینه و موارد دیگر در اختیار آنها قرار می‌ دهد.

دستور العمل های روی صفحه را دنبال کنید تا عکس یا ویدیو نهایی شود و روی “بعدی” ضربه بزنید. بعد از اتمام نوشتن کپشن گزینه «تگ افراد» را انتخاب کنید، اما به جای تگ کردن کاربر دیگر اینستاگرام، با ضربه زدن روی «دعوت از همکار» پیج مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا پیام دعوت به همکاری برای آن ارسال گردد.

به صورت کلی برای گذاشتن پست مشترک مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • پیامی از طرف شخص مقابل برای شما ارسال شده است. پیام را باز کنید.
  • بر روی گزینه View Invite کلیک کنید.
  • سپس گزینه Review را انتخاب کنید.
  • Accept به منظور تأیید درخواست و انتشار پست این گزینه را انتخاب نمایید.
آموزش گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام با قابلیت Collabs
آموزش گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام با قابلیت Collabs

نحوه حذف پیج از پست مشترک اینستاگرام

گاهی ممکن است بخواهید پیج دومی را که با آن به صورت مشترک پست را منتشر کرده اید حذف نمایید و از پست مشترک خود منصرف شده اید. در این قسمت مراحل نحوه حذف پیج از پست مشترک اینستاگرام را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • ابتدا بر روی علامت سه نقطه در پست مشترک خود کلیک نمایید.
  • گزینه ادیت را انتخاب کنید.
  • در پایین سمت چپ، افرادی که تگ شده‌ اند نمایش داده می‌شوند. بر روی آن کلیک کنید و بر روی ضربدر مقابل نام افراد تگ شده کلیک کنید تا حذف شوند.
  • گزینه تأیید را انتخاب کرده و پست را ذخیره نمایید.

برای ایجاد یک پست Collab با یک حساب دیگر، ابتدا باید آن حساب یا همان پیج را به عنوان یک همکار دعوت کنید. پس از پذیرش دعوت، پست از هر دو حساب به اشتراک گذاشته خواهد شد. لازم به ذکر است کسی که پست را با فرد دیگری به صورت مشترک منتشر میکند در واقع صاحب پست است و اگر آن را حذف کند، از حساب مشارکت کننده نیز حذف خواهد شد.

نویسنده اصلی همچنین باید یک نمایه عمومی برای ایجاد یک پست Collab داشته باشد یعتی باید اکانت شما برای ایجاد پست مشترک عمومی یا همان PUBLIC باشد. برای شروع، روی علامت + کلیک کنید تا یک پست جدید ایجاد شود. پس از بارگذاری محتوا، روی «تگ افراد» کلیک کنید.

روی «دعوت از همکار» کلیک کنید. اکانت را جستجو کنید و روی پروفایل آنها کلیک کنید منتظر بمانید تا درخواست را بپذیرند. هنگامی که دعوت نامه را پذیرفتند، پست در هر دو پیج فعال می شود و منتشر خواهد شد.

چگونه پست مشترک را فعال کنیم
چگونه پست مشترک را فعال کنیم

چگونه پست مشترک را فعال کنیم

با توجه به گفته های بالا در رابطه با نحوه پست مشترک در اینستاگرام برای فعال کردن پست مشترک ابتدا پست مورد نظرتان را انتخاب کرده و کپسن و هشتگ گذاری نمایید. پس از اتمام کار های مربوط به پست خود بر روی گزینه TAG PEOPLE ضربه بزنید و با انتخاب گزینه invite collaborator پیج مورد نظرتان را انتخاب نمایید و تایید را بزنید تا بعد از انتشار پست، پیام دعوت به همکاری برای پیج مورد نظر شما ارسال گردد.

پس درپاسخ این سوال که چگونه پست مشترک را فعال کنیم باید بگوییم:

  • انتخاب گزینه Tag paople
  • انتخاب گزینه invite collaborator
  • جستجوی نام کاربری پیج مورد نظر
  • انتخاب آیکون تیک آبی
  • انتخاب آیکون تیک و انتشار پست مشترک
  • انتخاب گزینه view invite.
  • انخاب گزینه review.
  • انتخاب گزینه accept و انتشار پست

پست مشترک در اینستاگرام اندروید

پست مشترک در اینستاگرام اندروید بسیار اسیان بوده و تنها با گذراندن چند مرحله ساده قادر به پست مشترک در اینستاگرام اندروید خواهید بود. برای گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام اندروید مراحل زیر را انجام دهید:

برای این کار ابتدا پست خود را با کپسن و هشتگ های آن آماده کنید و در آخر وارد منوی Tag People شوید و گزینه دعوت به همکاری را انتخاب نموده و پیج مورد نظرتان را سرچ کنید و در اخر تیک تایید را بزنید.

پست مشترک در اینستاگرام ایفون

قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید، روی برچسب افراد ضربه بزنید. روی دعوت از همکار ضربه بزنید. حسابی را که می خواهید به عنوان همکار اضافه کنید جستجو کنید، سپس روی حساب یا همان پیج مورد نظر خود ضربه بزنید.

چگونه ریلز مشترک بگذاریم

در بخش های بالایی سعی کردیم به صورت جامع شما را با نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام آشنا کنیم. اگر میخواهید بدانید چگونه ریلز مشترک بگذاریم باید بگوییم برای گذاشتن ریلز مشترک باید 3 مرحله ساده را هنگام پست گذاری انجام دهید:

  • پس از انجام کار های پست بر روی گزینه tag people ضربه بزنید
  • در قسمت دعوت به همکاری ایدی پیج مورد نظرتان را جستجو کنید
  • پیج را انتخاب کرده و در اخر تیک را برای تایید بزنید و پست را منتشر کنید.

گاهی ممکن است پست مشترک شما انجام نشود و یا حذف شود. در ادامه در رابطه با رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام
رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام

رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام

اگر میخواهید بدانید چرا پست مشترک نشون داده نمیشه باید بگوییم یکی از اصلی ترین دلایل عدم منتشر شدن پست مشترک این است که حساب شما خصوصی و یا private می باشد.

اکانت های خصوصی و عمومی می توانند حساب های خصوصی یا عمومی را به عنوان همکار دعوت کنند. اگر از یک حساب خصوصی اینستاگرام استفاده می‌کنید و گزینه دعوت همکار نمایش داده نمی‌ شود، می‌ توانید برای رفع مشکل حساب خود را به یک عمومی تغییر دهید.

برای تغییر نوع حساب خود و رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

در برنامه اینستاگرام، روی نماد حساب یا عکس پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به پروفایل خود بروید. روی منوی سه خطی در بالا سمت راست کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید. روی Privacy ضربه بزنید و سپس روی کلید کنار Private account کلیک کنید تا حسابتان عمومی شود.

پس از آن، برنامه اینستاگرام را مجددا راه اندازی کنید و یک پست جدید ایجاد کنید و بررسی کنید که آیا ویژگی collab نمایش داده می شود یا خیر.

یکی دیگر از راهکار ها برای رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام این است که از حساب اینستاگرام خارج شوید و دوباره وارد شوید. برای انجام این کار به نمایه خود بروید، روی دکمه سه خط کلیک کنید و روی تنظیمات کلیک کنید. به پایین اسکرول کنید و روی Log out کلیک کنید. سپس همانند قبل دوباره وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

کش اینستاگرام را پاک کنید و دوباره نصب کنید (اندروید) اگر گزینه دعوت همکار در حساب اینستاگرام شما وجود ندارد، می‌ توانید آن را حذف نصب کرده و مجدداً در گوشی اندرویدی خود نصب کنید تا مشکل برطرف شود. ابتدا برنامه Settings را باز کنید، روی Apps کلیک کنید، روی Instagram ضربه بزنید، Storage را انتخاب کنید و روی Clear cache کلیک کنید تا کش اینستاگرام از گوشی خود حذف شود. سپس، برنامه را حذف نصب کنید و برای دریافت آخرین نسخه اینستاگرام به پلی استور بروید.

سوالات متداول

چرا نمیتونم پست مشترک بذارم؟

اگر میبینید نمیتوانید پست مشترک را منتشر کنید دارای دلایل زیادی می باشد که یکی از آن ها عدم تایید پیج مقابل می باشد. داخل مقاله روش رفع مشکل پست مشترک در اینستاگرام را قرار داده ایم.

چجوری در اینستاگرام پست مشترک بگذاریم؟

گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام دارای مراحل آسانی می باشد که در مقاله آن ها را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

دلیل نمایش ندادن پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

یکی از اصلی ترین دلیل نمایش ندادن پست مشترک در اینستاگرام پرایویت یا همان خصوصی بودن یکی از پیج ها می باشد. داخل مقاله در رابطه با این موضوع صحبت کرده ایم.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *